Można inaczej Andrzej Jacek Blikle

                                                                                                                                 

 

 

 

Narodziny gwiazdy

Rozmiar tekstu

Peter Fisk, Geniusz biznesu — Kreatywne podejście do rozwoju firmy, Oficyna — a Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009

P.Fisk Geniusz BiznesuBardzo inspirująca książka. Na przykładach kilkudziesięciu najbardziej kreatywnych i najszybciej rozwijających się marek i firm świata — takich jak np. Apple, Google, Porsche, Ferrari, General Electric, Gucci, Zara, Crocs i wiele innych — autor wyjaśnia sposoby i mechanizmy kreatywności na poziomie wewnętrznym firmy (innowacyjny produkt tworzony przez kreatywnych pracowników) i zewnętrznym (kreatywny marketing, budowanie nowych rynków i inspirowanie klientów).

Głównym przesłaniem książki jest wskazanie roli kreatywnego środowiska pracy charakteryzującego się takimi atrybutami jak możliwości rozwoju pracowników, radość z pracy i tworzenia innowacji, nietypowe wyzwania, praca zespołowa w atmosferze partnerstwa. Wskazana jest też konieczność równoważenia działań typowych dla paradygmatów lewej i prawej półkuli, a także Yin i Yang. Autorzy nie stronią od podsumowań i wskazówek operacyjnych, jednakże najwięcej miejsca poświęcają przedstawieniu inspiracyjnych przykładów działających firm. Warto przeczytać.