Źródeł swoich porażek zarządy firm upatrują najczęściej w przyczynach leżących poza nimi: zła koniunktura gospodarcza, wrogie działania konkurencji, brak pieniędzy na rozwój, leniwi i nieuczciwi pracownicy. Tymczasem, jak pokazały badania Instytutu Gallupa, o których piszę w artykule Dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie, źródeł sukcesu firmy należy przede wszystkim poszukiwać w niej samej, a mówiąc dokładniej, w pozytywnych relacjach pomiędzy firmą a jej pracownikami wszystkich szczebli. Do tego — na co z kolei wskazywał Edwards Deming, współtwórca gospodarczego sukcesu Japonii lat 1980. (patrz Firma XXI wieku) — dochodzą jeszcze zarządzanie jakością, procesowa struktura organizacyjna i zarządzanie wiedzą. W ostatnich latach dołącza do tych metod zarządzanie finansami bez budżetów kontraktowych.
W wykładzie opowiadam w sposób skondensowany na czym polegają wymienione wyżej paradygmaty.
Literaturę do wykładu stanowią rozdziały 7, 11, 17, 18, 19 i 23 mojej książki „Doktryna jakości — rzecz o skutecznym zarządzaniu”, która jest udostępniona w domenie publicznej od roku 2007.
Forma szkolenia: wykład
Czas trwania: 1,5 - 2 h
Udostępniane materiały:
Książka Moja książka "Doktryna jakości"
Prezentacja (pobierz prezentację)