Logogram strony

Myśliciel A.Rodin

Rozmiar tekstu

Opinie z witryny Helion

Ocena użytkowników: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Na tej stronie publikuję obszerniejsze opinie czytelników "Doktryny jakości", które ukazały się na witrynie wydawnictwa Helion, wydawcy mojej książki. Opinie uporządkowane są w kolejności antychronologicznej, tj. od najnowszej, do najstarszej.

Do dnia 10 maja 2014 r. wydawnictwo sprzedało łącznie 1216 egzemplarzy książki

 

Bez podpisu, programista; 30 kwietnia 2014 (ocena 6)

Książka jest bardzo dobrze przygotowana pod kątem merytorycznym - przystępna, kompleksowa i dzięki bogatej bibliografii dająca świetny punkt zaczepienia do dalszego zgłębienia tematu. Powinien ją przeczytać każdy, kto pracuje w zespole ludzi.
 
Prof. Blikle w bardzo przystępny sposób przekazuję wiedzę, którą powinien posiadać nie tylko każdy przedsiębiorca ale każdy mający styczność z jakąś formą zarządzania (np. w organizacjach pozarządowych). Niestety, co obnażają niektóre przykłady z książki, duża część polskich właścicieli firm w tej kwestii okazuje się ignorantami. Ponadto dużą część wiedzy z "Doktryny jakości" można wykorzystać bezpośrednio do życia prywatnego (np. rozdział o komunikacji interpersonalnej). Na pewno jest to pozycja, do której będę wracał jeszcze wiele razy.

Radosław K. Pior, Trener / Lider w firmie Nestlé; 3 kwietnia 2014 (ocena 6)

Doktryna Jakości to książka wybitna! Piszę to z punktu widzenia człowieka korporacji, który przez ostatnie 5 lat nieustannie szkoli, motywuje i wdraża techniki zarządzania opisane w pozycji Prof. Bliklego. Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym szefem. Jeśli uważasz, że na treningach Six Sigma nauczyli Ciebie "wszystkiego" o statystyce. Jeśli szczupłe procesy w ramach Lean Management zjadasz razem z bułką na śniadanie. Jeśli przerobiłeś już 100 systemów premiowania i pracujesz nad kolejnym. I oczywiście wiesz o zarządzaniu wszystko: KONIECZNIE PRZECZYTAJ BLIKLEGO. Twoje paradygmaty ulegną totalnemu przeobrażeniu. Z pewnością! Prof. Andrzej Jacek Blile to profesor matematyki i znany warszawski przedsiębiorca. Pokazuje w "Doktrynie jakości" jak powinno się zarządzać firmą. Małą i dużą. Inspirację czerpie Blikle z Deminga i Shewharta: jak wszyscy guru z dużych korporacji. Tyle, że Profesor wyjaśnia mechanizmy stojące za Kołami Jakości Deminga i Kartami Kontrolnymi Shewharta w sposób, jakiego nie powstydziliby się ich twórcy. "Doktryna Jakości" w sposób naoczny prezentuje ułomności zarządzania opartego na wiecznej rywalizacji pracowników wewnątrz firm. Autor książki, wspólnie z Prof. Kosewskim, doskonale opisuje cechy motywacji godnościowej pracowników. Pracowników traktowanych jak myślący ludzie z krwi i kości, a nie biegające mrówki w mechanicznym mrowisku, czy bezmózgie dodatki do maszyn (znane np. z utworu "Kombinat" zespołu Republika). Doskonale dobrane przykłady z działalności własnej firmy autora oraz firm zaprzyjaźnionych pokazują, że jakością w sposób opisany w "Doktrynie" da się zarządzić. Oczywiście przy pewnych ograniczeniach, pełnemu zaangażowaniu i dogłębnemu zrozumieniu opisanych mechanizmów. Z "Doktryną jakości" Prof. Bliklego zetknąłem się po raz pierwszy latem 2011 roku. Od tego czasu nie rozstaję się z lekturą (która do dziś urosła do rangi drukowanej książki), a samego autora miałem okazję spotkać osobiście. Jaka to ogromna przyjemność czytać książkę Prof. Bliklego, słuchać jego wykładów na studiach MBA, czy uczestniczyć w jego konwersatoriach. Doświadczenie dydaktyczne, profesjonalizm oraz spójność słów i czynów trudno w tym wypadku przecenić! Niestety nie wszyscy piewcy TQM/TPM/LEAN/6σ mogą takiej recenzji doświadczyć...