Logogram strony

Myśliciel A.Rodin

Narodziny gwiazdy

Rozmiar tekstu

Udział w spotkaniu typu WEBINAR

Spotkania typu Webinar nadają się najlepiej na szkolenia z dużą grupą słuchaczy i jednym, lub co najwyżej kilkoma prowadzącymi. Jak już było powiedziane wcześniej, o tym, jakiego typu jest spotkanie, decyduje gospodarz. Zaproszenie na Webinar może wyglądać tak:

Andrzej Blikle is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: temat spotkania, np. Konwersatorium 12 maja 2020 r.
Time: dzień i godzina spotkania
Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/87038374993?pwd=UElQN3R4OFlDZDZPK2x6blIzQjhUZz09
Meeting ID: 870 3837 4993
Password: tej pozycji może nie być, jeżeli hasło nie jest wymagane

W spotkaniu typu webinar uczestniczyć może bardzo wiele osób. Główna różnica polega na tym, że w webinarze uczestników (słuchaczy) nie będzie widać ani słychać — ich kamery i mikrofony pozostaną na stałe wyłączone. Komunikacja z prowadzącym może się odbywać jedynie przy użyciu czatu.

Zwróćmy uwagę, że w tekście zaproszenia nie jest powiedziane, czy spotkanie jest typu Meeting, czy Webinar. Podobnie jak w poprzednio opisanym zaproszeniu, jest tu użyte słowo „meeting”. O tym, na jakiego rodzaju spotkanie zostaliśmy zaproszeni, musi nas poinformować gospodarz. To ważna informacja, bo np. jako uczestnik spotkania w formule Meeting możemy udostępniać swój ekran (Udostępnianie ekranu), podczas gdy jako uczestnik w formule webinar, już nie. Oczywiście gospodarz może udostępniać swój ekran w obu przypadkach.

Jeżeli wyjechałeś na wakacje bez komputera (co gorąco rekomendujemy) to możesz wziąć udział w spotkaniu przy pomocy telefonu. Jak to zrobić, czytaj na stronie: Spotkanie przy użyciu telefonu.