Logogram strony

Myśliciel A.Rodin

Rozmiar tekstu

Helmut Gläser; Od czego umierają firmy; 11 kwi 2011

Ocena użytkowników: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Na rynku możemy obserwować ciekawe zjawisko polegające na tym, że z firma pomyślnie rosnąca od mikroprzedsiębiorstwa do potężnej korporacji w pewnej chwili zaczyna się chwiać. Zwykle zaprasza się wtedy drogie firmy doradcze, ale mimo to w ciągu kilku lat firma upada i znika z rynku.

Skąd się to bierze, jakie są tego przyczyny i jak można takiej sytuacji zapobiec?

Na wykładzie zastanowimy się jakie czynniki mają znaczenie dla zdrowego i stabilnego wzrostu firmy i jak te czynniki mogą z czasem stwarzać w firmie złudne poczucie bezpieczeństwa. Jakie błędne założenia i opierające się na nich reakcje prowadzą do bardzo szybkiego upadku firmy?

W trakcie wykładu i dyskusji zastanowimy się również nad różnym od tradycyjnego spojrzeniem na klasyfikację kosztów, spojrzeniem, które pozwoli zdiagnozować problemy firmy w chwili, gdy nie jest jeszcze za późno na podjęcie kroków zaradczych.

Popatrzymy też na zagadnienia motywacji i wiążące się z nimi wzrosty i spadki produktywność pracowników. Zastanowimy się, jak mają się one do wielkości firmy i do obowiązujących w organizacji wartości. Przyjrzymy się też syndromowi właściciela przekonanego, że kieruje firmą rodzinną o dobrej wewnętrznej atmosferze, gdy w rzeczywistości jest to firma zbiurokratyzowana staczająca się już po równi pochyłej ku swojemu upadkowi.

Prezentacja do pobrania