W Medi3 relacje grają pierwsze skrzypce – liczy się zaufanie, dobra energia i wspólne wartości.
Działamy turkusowo w małym zespole i to właśnie ta kameralność sprawia, że możemy się wspierać i naprawdę czuć, że robimy coś razem, a nie obok siebie ― mówi Artur Gładosz, współzałożyciel Fundacji Medi3, świadczącej usługi opieki okołoporodowej w województwie podkarpackim.
Podczas spotkania będziemy rozmawiać o budowaniu skutecznych zespołów medycznych. Artur Gładosz podzieli się doświadczeniami w tworzeniu Medi3, a także opowie, w jaki sposób wspiera małe i średnie przychodnie w układaniu efektywnej współpracy, szukaniu właściwych ludzi do zespołu, pielęgnowaniu relacji, które przekładają się na jakość opieki nad pacjentem.
Artur Gładosz jest absolwentem Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, gdzie ukończył studia magisterskie w dziedzinie fizjoterapii. Ma również tytuł Master of Business Administation w ochronie zdrowia zdobyty w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Jako prezes zarządu Fundacji Medi3 jest odpowiedzialny za kierowanie jej działalnością, organizuje szkolenia dla personelu medycznego z fizjoterapii i położnictwa. Interesuje się także zarządzaniem w ochronie zdrowia oraz poprawą jakości usług medycznych, angażując się w inicjatywy mające na celu wsparcie i rozwój personelu medycznego oraz poprawę standardów opieki zdrowotnej.
Spośród oferowanych przeze mnie szkoleń opisanych na niniejszej witrynie, ułożyłem trzy jednodniowe kursy, które w całości nazwałem Drogą do Sukcesu:
Każdy z tych kursów rozpoczyna się i kończy warsztatem komunikacyjnym. Klikając w tytuły kursów można pobrać ich konspekty w wersji PDF.
Do współpracy zapraszam zarówno organizacje, które chciałby zorganizować któryś z kursów dla swoich pracowników, jak i te, które były gotowe zorganizować wspólnie ze mną szkolenie otwarte. Proszę pisać do mnie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zajęcie się dialogiem międzypokoleniowym jest skoncentrowaniem uwagi na najczulszym punkcie zmiany świata na lepsze. Mam tu na myśli dialog, w którym młodzi ludzie mogą w oparciu o dorosłych wzrastać, mieć poczucie wpływu, bycia słuchanym i słyszanym. To ważne także dla starszych pokoleń. Możemy od młodych uczyć się innej perspektywy, sposobu patrzenia na świat. Możemy uczyć się świata nowych technologii, procesów zachodzących w INTERNECIE, nieuchronnego zanurzenia w globalizacji.
W dialogi najistotniejsze jest… uważne słuchanie. Empatyczny kontakt, szacunek, umiejętność decentracji, czyli "wchodzenia w buty" innego człowieka. To także sztuka czerpania satysfakcji z dawania czegoś z siebie, dzielenia swoją wiedzą, doświadczeniem, uwagą, a nie z bycia ważniejszym, tym na górze.
W czasie naszego spotkania skorzystaliśmy z zasobów KOALICJI NA RZECZ DIALOGU MIĘDZYPOKOLENIOWEGO. Są w niej ludzie działający w międzynarodowych i lokalnych organizacjach pozarządowych, alternatywnych szkołach i projektach realizowanych w szkołach publicznych. Są ludzie pracujący w małych firmach, dużych korporacjach, działający w ruchach ekologicznych. Mamy też animatorów specjalizujących się w aktywizacji środowiska lokalnego, tworzących innowacje i start'upy. Są młodzi, ludzie średnim wieku i seniorzy.
Na KONWERSATORIUM popracowaliśmy też warsztatowo w oparciu o Metodologię TRUE (Trening Rozwoju Uważności Empatycznej).
Wykłady wprowadzające do Projektu Lingua zostały przygotowane i wygłoszone na forum jego zespołu. Poniżej znajduje się lista tych wykładów uporządkowana w kolejności chronologicznej. Poza streszczeniami wykładów zawiera ona liki do pobrania prezentacji i odsłuchania nagrań video.
Wprowadzenie do idei projektu
Ponieważ pierwsze spotkanie grupy Lingua nie było nagrywane, podaję poniżej linki do dwóch moich krótkich wykładów i jednej rozmowy poświęconych idei i filozofii projektu.
2025 01 25 O technicznych fundamentach projektu
W wykładzie pokazuję na bardzo prostych przykładach dwie metody stanowiące fundament projektu:
2025 02 01 Podstawowe założenia o projekcie oraz trzy pierwsze warstwy denotacyjne
Wykład zaczyna się od sformułowania podstawowych założeń technicznych o języku Lingua, np. że jest silnie utypowiony, a następnie omawiam trzy pierwsze denotacyjne warstwy (algebry) języka:
Dane utypowione stanowią szczególną kategorię elementów zwanych "wartościami". Będą one przypisywane zmiennym przy ich inicjalizacji oraz generowane przez wyrażenia w wyniku ich wykonywania.
2025 02 08 Jarzma, obiekty, klasy i stany
Stany stanowią jedno z centralnych pojęć naszego modelu, bo denotacje większości elementów naszego języka to funkcje przyjmujące stany jako argumenty i oddające bądź wartości, referencje, typy i jarzma (wyrażenia), bądź też stany (instrukcje, deklaracje i programy). To nadal dość techniczny wykład — jak poprzedni — jednakże trzeba przez niego przebrnąć, by już niedługo zacząć mówić o denotacjach. Tym razem zrezygnowałem ze streszczenia przygotowywanego przez AI, bo obawiam się, że może tylko namieszać.
2025 02 15 Stosowalność (usability) i widoczność (visibility) przedmiotów (items)
Przedmiotami w naszym modelu nazywam wartości, referencje, typy i procedury. Ich stosowalność jest opisywana (ustalana) przez mechanizm typów, a widoczność — przez mechanizm prywatności. W wykładzie omawiam podstawowe reguły stosowalności i widoczności. Ta część wykładu ma charakter raczej nieformalny. Na koniec pokazuję przykład stanu publicznego pamięci, a także stanu lokalnego dla wywołania procedury. Po wykładzie wywiązała się ciekawa dyskusja ze słuchaczami.
2025 02 22 Denotacje wyrażeń
W naszym modelu mamy trzy kategorie wyrażeń różniące się tym, jakie wyniki zwracają przy ich wyliczniu: wyrażenia wartościologiczne (zwracają wartości), wyrażenia typologiczne, jarzmowe i referencyjne. W wykładzie pokazuję czym są denotacje takich wyrażeń iraz przykłady ich kontruktorów z pominięciem jednak konstruktorów wyrażeń jarzmowych, które są technicznie dość złożone. Również po tym wykładzie wywiązała się ciekawa dyskusja, która miała swoją kontynuację na naszym serwerze Discord.
2025 03 01 Denotacje instrukcji i metody (cz.1)
Wykład składa się z dwóch części poświęconych kolejno denotacjom instrukcji i metodom.
Denotacje instrukcji są funkcjami częściowymi ze stanów w stany. W wykładzie pokazuję konstruktory denotacji instrukcji przypisania, instrukcji warunkowej i instrukcji pętli while. Pokazuję też konstruktor denotacji instrukcji warunkowej if-error służącej do obsługi błędów. Instrukcje wywołania procedur zostaną omówione w dalszych wykładach, razem z procedurami.
W wykładzie dotyczących metod wymieniam trzy ich kategorie: metody imperatywne, obiektowe i funkcyjne. Każda z takich metod może być konkretna (procedura) i abstrakcyjna (sygnatura). Omawiam też, na poziomie intuicyjnym, funkcjonowanie medod imperatywnych.
2025 03 22 Metody i denotacje deklaracji
Ponieważ w dniu 8 marca zapomniałem włączyć nagrywanie, a w dniu wykład się nie odbył z powodu prowadzonego przeze mnie całodzennego szkolenia gdzieindziej, w dniu 22 marca szybko powtórzyłem wykład o metodach. Następnie (też w pewnym skrócie) opowiedziałem o deklaracjach. Tym samym zakończyłem tę część wykładu, która była poświęcona modelowi denotacyjnemu. Rozdziału 7 poświęconego składni ne będę w ogóle omawiał, bo czytanie gramatyki na wykładzie byłobyh dość nudne. Tę część możecie szybko przekartkowa sami. Na kolejnym wykładzie zaję się tym co stanowi drugi filar naszej metody,m a więc zagadnieniem poprawności programów.
2025 03 29 Zbiory łańcuchowo-zupełne i relacyjny model poprawności
Zbiory łańcuchowo-zupełne to algebry o specyficznych własnościach, których elementy możde definiować równaniami stałopunktowymi postaci x = f.x. Przy pomocy takich równań definiujemy języki formalne, dziedziny denotacyjne a także wiele funkcji. Z kolei relacyjny model poprawności, to model, w którym programy są rerezentowane przez relacje binarne na stanach (abstrakcyjnych), a warunki, czyli predykaty, przez zbiory stanów. W tym modelu w bardzo prosty i elegancki sposób daje się zdefiniować pojęcia poprawoności programów, a także sformułować i udowodnić podstawowe twierdzenia o budowaniu programów poprawnych.
2025 04 05 Poprawność programów w Lingua, część 1
Aby mówić o programach w języku Lingua, budujemy jego rozszerzenie Lingua-V ("V" od "validating"), a następnie metajęzyk MetaLingua, który służy do mówienia o metaprogramach będących elementami Lingua-V. To dość abstrakcyjna część wykładu, bo mamy w niej doczynienia z aż trzema poziomami językowymi.
2025 04 12 Poprawność programów w Lingua, część 2
W tym wykładzie omawiam podstawowe kategorie warunków, które służą do opisywania własności programów, oraz metawarunków — które opisują relacje pomiędzy warunkami i programami. Z punktu widzenia logiki, w której będziemy dowodzili poprawność (soundness) naszych reguł konstruowania programów, metawarunki są w tej logice tzw. ugruntowanymi formułami (ang. grounded formulas), a więc formułami bez zmiennych.
Historically, the ideas of denotational engineering emerged from the early works of A. Blikle, A.Blikle with A. Mazurkiewicz, and A.Blikle with A. Tarlecki. In turn, these works followed various approaches in this or another way. Below, we give credit to the authors that we have followed:
The main differences between our approach and other approaches to denotational semantics and program correctness are the following:
In the field of programming language design:
In the field of correct program development:
Nazwa firmy: Andrzej Blikle Doradca
Nr telefonu: +48 607 456 918
e-adres: andrzej.blikle@moznainaczej.com.pl
NIP 525 12 84 084