Można inaczej Andrzej Jacek Blikle

                                                                                                                                 

 

 

 

Narodziny gwiazdy

Rozmiar tekstu

Jac Jakubowski - Dialog międzypokoleniowy, 10 października 2024

Zajęcie się dialogiem międzypokoleniowym jest skoncentrowaniem uwagi na najczulszym punkcie zmiany świata na lepsze. Mam tu na myśli dialog, w którym młodzi ludzie mogą w oparciu o dorosłych wzrastać, mieć poczucie wpływu, bycia słuchanym i słyszanym. To ważne także dla starszych pokoleń. Możemy od młodych uczyć się innej perspektywy, sposobu patrzenia na świat. Możemy uczyć się świata nowych technologii, procesów zachodzących w INTERNECIE,  nieuchronnego zanurzenia w globalizacji.

W dialogi najistotniejsze jest… uważne słuchanie. Empatyczny kontakt, szacunek, umiejętność decentracji, czyli "wchodzenia w buty" innego człowieka. To także sztuka czerpania satysfakcji z dawania czegoś z siebie, dzielenia swoją wiedzą, doświadczeniem, uwagą, a nie z bycia ważniejszym, tym na górze.

W czasie naszego spotkania skorzystaliśmy z zasobów KOALICJI NA RZECZ DIALOGU MIĘDZYPOKOLENIOWEGO. Są w niej ludzie działający w międzynarodowych i lokalnych organizacjach pozarządowych, alternatywnych szkołach i projektach realizowanych w szkołach publicznych. Są ludzie pracujący w małych firmach, dużych korporacjach, działający w ruchach ekologicznych. Mamy też animatorów specjalizujących się w aktywizacji środowiska lokalnego, tworzących innowacje i start'upy. Są młodzi, ludzie średnim wieku i seniorzy.

Na KONWERSATORIUM popracowaliśmy też warsztatowo w oparciu o Metodologię TRUE (Trening Rozwoju Uważności Empatycznej).

Zobacz zapis video

What makes our approach different from the others?

Historically, the ideas of denotational engineering emerged from the early works of A. Blikle, A.Blikle with A. Mazurkiewicz, and A.Blikle with A. Tarlecki. In turn, these works followed various approaches in this or another way. Below, we give credit to the authors that we have followed:

  • generative grammars of N. Chomsky,
  • denotational semantics of D. Scott’s and Ch. Strachey’s,
  • C.A.R Hoare’s logic of programs,
  • E. Dijkstra’s total correctness of programs and the derivation of correct programs,
  • many-sorted algebras in computer science by J. A Goguen, J.W, Thatcher, E. G. Wagner and J. B. Wright,
  • three-valued propositional calculus of J. McCarthy,
  • abstract errors in program’s semantics originally introduced by Joe Goguen, and later also investigated from a perspective of a Hoare’s logic by J. V. Tucker and J. I. Zucker.

The main differences between our approach and other approaches to denotational semantics and program correctness are the following:

In the field of programming language design:

  • our denotational models are based on set theory rather than D. Scott’s and Ch. Strachey reflexive domains,
  • the denotations of programs are state-to-state functions rather than continuation-to-continuation,
  • denotations are developed in the first place, and syntax is derived from them later; the process of the derivation of syntax is highly algorithmizable,
  • the idea of a colloquial syntax allows making syntax user-friendly without damaging mathematical rigor,
  • our denotational models include:
  • error-detection mechanisms supported by three-valued boolean expressions and predicates, 
  • objects and classes,
  • SQL databases,
  • simple Petri nets concurrency.

In the field of correct program development:

  • the soundness of program construction rules is proved on the grounds of a denotation semantics of the involved language,
  • the use of three-valued predicates enriches Dijkstra’s total correctness approach by a clean-termination property.

Małgorzata Polzenius, Anna Ryman-Czarnecka, Łukasz Marciniak (reprezentujący Hutchinson Institute) Leader of the Future w kontekście ewolucji zarządzania w firmach

Wraz z globalnymi zmianami oraz zachodzącymi przemianami społecznymi i pokoleniowymi, modyfikacji uległy także dotychczasowe biznesowe paradygmaty, zmienia się portret skutecznego lidera.  Lider przyszłości to lider wspierający różne pokolenia X, Y, Z czy Alfa, który nie musi już dbać o podstawowe działania, typu delegowanie, plany – to robi cały samoorganizujący się zespół. Sztuka będzie polegała na tym jak zaspokoić potrzeby bezpieczeństwa i możliwości pracowników. Z jednej strony lider powinien oferować stabilizację, z drugiej dawać płaszczyznę do rozwoju.  

Co przełoży się zatem na wymierne efekty w biznesie? Czy rynek potrzebuje dziś nowego modelu kompetencji przywódczych?

Co powinien zrobić lider, aby zadbać o to, by praca nie zabierała życiowej energii pracownikom, lecz nadała sens życiu? Czy szkolenia w ramach idei Human-Relation-Organisation mogą w tym pomóc?

Na te i inne pytania próbowaliśmy znaleźć odpowiedź podczas spotkania.

Zobacz video ze spotkania

prof. Robert Kozielski, I-Sukces w czasach paradoksów, niestabilności i postprawdy

Wskaźnik dynamiki zmian tzw. „Global Disruption Index”, który uwzględnia zmiany ekonomiczne, społeczne, geopolityczne, klimatyczne czy technologiczne, wzrósł od roku 2017 do 2022 o 200%. Dla porównania ten sam wskaźnik wzrósł w latach 2011 – 2016 o 4%. W efekcie połowa organizacji współcześnie nie jest w stanie przetrwać dłużej niż dekadę, tylko 15% funkcjonuje na rynku dłużej niż 30 lat, a 5% dłużej niż 50 lat, a średni czas życia współczesnych organizacji to ok. 12 lat.

Co decyduje współcześnie o sukcesie w czasach postprawdy, niestabilności i wielu paradoksów. Co sprawia, że organizacje wygrywają w czasach dominacji sztucznej inteligencji, metaverse, blockchain, technologii kwantowych itp. Co łączy organizacje zwinne, uczące się, turkusowe? Na te i inne pytania będziemy próbowali znaleźć odpowiedź podczas spotkania w dniu 18 stycznia 2024 r.

Poniżej znajdują się łącza do zapisów wideo naszego spotkania. Ponieważ w czasie tego spotkania nastąpiła w moim domu przerwa w zasilaniu energetycznym, zapis został przerwany. Jednak spotkanie trwało nadal, a po powrocie do niego ponownie włączyłem nagrywanie. Stąd spotkanie jest nagrane w dwóch plikach, a część pomiędzy nimi została niestety utracona.

Nagranie cz.1

Nagranie cz.2

 

openNexus

Kim jesteśmy? 
Jesteśmy ludźmi, którzy zawsze pragnęli pracować z pasją, w atmosferze nastawionej na rozwój, z silnym moralnym kompasem wspólnie wskazującym nam drogę.

Od 2009 roku razem tworzymy openNexus
Naszym flagowym produktem jest platformazakupowa.pl - narzędzie umożliwiające przeprowadzanie elektronicznego procesu zakupowego, zgodnego z ustawą PZP, regulaminowego, a także biznesowego. Jest ono przydatne nie tylko dla zamawiających (kupców), ale i dla wykonawców (dostawców), którzy szukają popytu na swoje usługi.

Kolejnym naszym przedsięwzięciem jest fundacja Kreatywni dla Przyszłości, gdzie koncentrujemy się na przemianach niezbędnych w edukacji, a tym samym na przyszłości kolejnych pokoleń. Więcej o fundacji przeczytasz na stronie: 
https://kreatywnidlaprzyszlosci.pl/

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej? 
Zapraszamy do pobrania naszego bezpłatnego ebooka, dostępnego na stronie turkusowerewolucje.pl
 
W książce między innymi odkryjesz:
 
POCZĄTEK 
Zgłębisz proces tworzenia firmy od zaplecza, poznając motywacje, które towarzyszyły jej założycielom. Odkryjesz, jak z firmy z siedzibą nad garażem stworzyliśmy organizację o solidnej pozycji na rynku. Opowiemy Ci o naszych trudnościach, takich jak bankructwo, ale także o sukcesach, które pozwoliły nam dotrzeć do miejsca, w którym jesteśmy teraz.

AUTOKRACJA 
Poznasz koncept kolorów osobowości (DISC lub, jeśli wolisz kolorowe określenia: żółty, czerwony, zielony, niebieski) i zrozumiesz, jak wpływają one na pracę oraz postrzeganie innych współpracowników. Zrozumiesz, dlaczego Twój szef podejmuje decyzje, nie licząc się z opiniami innych. Opowiemy Ci o pięciu przełomach w firmie, które doprowadziły do zmiany modelu z pomarańczowego na turkusowy.

KOLORY ORGANIZACJI 
Przedstawimy Ci klasyfikację różnych kultur organizacyjnych. Przeczytasz o doświadczeniach naszych pracowników w różnych firmach, z którymi być może się utożsamisz. Zrozumiesz, dlaczego w jednym miejscu pracy czujesz się lepiej niż w innym.

SYSTEM WARTOŚCI 
Poznając już kolory organizacji i proces przejścia do modelu turkusowego, zgłębisz motywacje i system wartości, który nam towarzyszy. Przekonasz się, że turkus jest możliwy tylko przy współpracy z ludźmi, którzy wyznają podobne wartości. W tym rozdziale poznasz swój "kolor", czyli zdefiniujesz miejsce, w którym chciałbyś być i pracować. Zrozumiesz, dlaczego wartości są tak kluczowe dla osiągnięcia satysfakcji z życia.

KRYZYS 
Każda rewolucja ma swoje ofiary. Zmiana modelu zarządzania była dla niektórych nie do zaakceptowania. Turusowe firmy, choć skupiają się na ludziach i współpracy, borykają się także z wyzwaniami, takimi jak trudność w utrzymaniu równowagi między autonomią pracowników a koordynacją działań czy brakiem klarownej struktury, która bywa niejednokrotnie źródłem nieporozumień. W tym rozdziale poznasz wszystkie niedoskonałości turkusowego modelu zarządzania.

WSKAZÓWKI 
  • Dlaczego zmieniamy pracę? 
  • Jak pracować efektywnie? 
  • Czy sprzedawca może pracować bez prowizji? 
  • Jak pracownicy mogą wpływać na procesy w organizacji? 
  • Czy Open Nexus się sprzeda?
Na te i inne pytania odpowiadamy w ostatnim rozdziale.
 
Przypisy:
[1] Strona naszych produktów: openNexus - Platforma zakupowa do przetargów
[2] Strona o naszych przemianach:  Strona Główna - Turkusowe Rewolucje
[3] Strona Fundacji Kreatywni dla przyszłości:  Strona główna - Kreatywni dla Przyszłości (kreatywnidlaprzyszlosci.pl)

Podkategorie

RSS