Można inaczej Andrzej Jacek Blikle

                                                                                                                                 

 

 

 

Narodziny gwiazdy

Rozmiar tekstu

prof. Robert Kozielski, I-Sukces w czasach paradoksów, niestabilności i postprawdy

Wskaźnik dynamiki zmian tzw. „Global Disruption Index”, który uwzględnia zmiany ekonomiczne, społeczne, geopolityczne, klimatyczne czy technologiczne, wzrósł od roku 2017 do 2022 o 200%. Dla porównania ten sam wskaźnik wzrósł w latach 2011 – 2016 o 4%. W efekcie połowa organizacji współcześnie nie jest w stanie przetrwać dłużej niż dekadę, tylko 15% funkcjonuje na rynku dłużej niż 30 lat, a 5% dłużej niż 50 lat, a średni czas życia współczesnych organizacji to ok. 12 lat.

Co decyduje współcześnie o sukcesie w czasach postprawdy, niestabilności i wielu paradoksów. Co sprawia, że organizacje wygrywają w czasach dominacji sztucznej inteligencji, metaverse, blockchain, technologii kwantowych itp. Co łączy organizacje zwinne, uczące się, turkusowe? Na te i inne pytania będziemy próbowali znaleźć odpowiedź podczas spotkania w dniu 18 stycznia 2024 r.

Poniżej znajdują się łącza do zapisów wideo naszego spotkania. Ponieważ w czasie tego spotkania nastąpiła w moim domu przerwa w zasilaniu energetycznym, zapis został przerwany. Jednak spotkanie trwało nadal, a po powrocie do niego ponownie włączyłem nagrywanie. Stąd spotkanie jest nagrane w dwóch plikach, a część pomiędzy nimi została niestety utracona.

Nagranie cz.1

Nagranie cz.2

 

Małgorzata Polzenius, Anna Ryman-Czarnecka, Łukasz Marciniak (reprezentujący Hutchinson Institute) Leader of the Future w kontekście ewolucji zarządzania w firmach

Wraz z globalnymi zmianami oraz zachodzącymi przemianami społecznymi i pokoleniowymi, modyfikacji uległy także dotychczasowe biznesowe paradygmaty, zmienia się portret skutecznego lidera.  Lider przyszłości to lider wspierający różne pokolenia X, Y, Z czy Alfa, który nie musi już dbać o podstawowe działania, typu delegowanie, plany – to robi cały samoorganizujący się zespół. Sztuka będzie polegała na tym jak zaspokoić potrzeby bezpieczeństwa i możliwości pracowników. Z jednej strony lider powinien oferować stabilizację, z drugiej dawać płaszczyznę do rozwoju.  

Co przełoży się zatem na wymierne efekty w biznesie? Czy rynek potrzebuje dziś nowego modelu kompetencji przywódczych?

Co powinien zrobić lider, aby zadbać o to, by praca nie zabierała życiowej energii pracownikom, lecz nadała sens życiu? Czy szkolenia w ramach idei Human-Relation-Organisation mogą w tym pomóc?

Na te i inne pytania próbowaliśmy znaleźć odpowiedź podczas spotkania.

Zobacz video ze spotkania

Autorzy książki "Turkusowe rewolucje" opowiadają o tym jak tworzyli firmę openNexus

O tworzeniu firmy openNexus opowiadali (kolejność alfabetyczna):

  • Artur Janecki,
  • Grzegorz Klimarczyk
  • Lidia Klimarczyk
  • Grzegorz Żołędziewski

A oto, co napisali oni w zapowiedzi swojego wystąpienia:

Przygotowaliśmy dla Was wykład poświęcony kolorom organizacji i zarządzaniu na podstawie turkusowego modelu.

Dowiesz się, jak kolor osobowości wpływa na pracę i postrzeganie innych pracowników oraz jakie korzyści niesie ze sobą zmiana modelu zarządzania z pomarańczowego na turkusowy na przykładzie firmy Open Nexus.

Podczas spotkania zostanie również omówiona klasyfikacja różnych kultur organizacyjnych w oparciu o historie pracowników.

Warto być na tym spotkaniu z kilku powodów:

  1. Poznasz nowe podejście do zarządzania i organizacji, oparte na turkusowym modelu, który coraz częściej stosowany jest w firmach na całym świecie.
  2. Będziesz miał/a okazję dowiedzieć się, jakie korzyści niesie ze sobą stosowanie tego modelu i jakie zmiany może wprowadzić w Twojej organizacji.
  3. Przyswoisz wiedzę na temat wpływu koloru osobowości na pracę i postrzeganie innych pracowników. Poznasz różnice między poszczególnymi typami osobowości i dowiesz się, jakie umiejętności i cechy są dla nich charakterystyczne.
  4. Omówione zostaną różne kultury organizacyjne w oparciu o historie pracowników. Będziesz miał/a okazję poznać różnice między nimi i dowiedzieć się, jakie elementy wpływają na ich kształtowanie.
  5. Spotkanie może być okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami.
  6. Możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu zarządzania i organizacji, co może pomóc w dalszym rozwoju kariery zawodowej.

Zobacz nagranie video

Niestety nagrywanie zostało pod koniec spotkania raptownie przerwane, bo wyczerpała się bateria w telefonie, przez który łączyłem się z internetem. Jednak część spotkania, która nie została zarejestrowana trwała nie dłużej niż 10 min.Wszystkich oglądających za tę niedoróbkę bardzo przepraszam.

Link do pobrania prezentacji

Więcej szczegółów o książce

openNexus

Kim jesteśmy? 
Jesteśmy ludźmi, którzy zawsze pragnęli pracować z pasją, w atmosferze nastawionej na rozwój, z silnym moralnym kompasem wspólnie wskazującym nam drogę.

Od 2009 roku razem tworzymy openNexus
Naszym flagowym produktem jest platformazakupowa.pl - narzędzie umożliwiające przeprowadzanie elektronicznego procesu zakupowego, zgodnego z ustawą PZP, regulaminowego, a także biznesowego. Jest ono przydatne nie tylko dla zamawiających (kupców), ale i dla wykonawców (dostawców), którzy szukają popytu na swoje usługi.

Kolejnym naszym przedsięwzięciem jest fundacja Kreatywni dla Przyszłości, gdzie koncentrujemy się na przemianach niezbędnych w edukacji, a tym samym na przyszłości kolejnych pokoleń. Więcej o fundacji przeczytasz na stronie: 
https://kreatywnidlaprzyszlosci.pl/

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej? 
Zapraszamy do pobrania naszego bezpłatnego ebooka, dostępnego na stronie turkusowerewolucje.pl
 
W książce między innymi odkryjesz:
 
POCZĄTEK 
Zgłębisz proces tworzenia firmy od zaplecza, poznając motywacje, które towarzyszyły jej założycielom. Odkryjesz, jak z firmy z siedzibą nad garażem stworzyliśmy organizację o solidnej pozycji na rynku. Opowiemy Ci o naszych trudnościach, takich jak bankructwo, ale także o sukcesach, które pozwoliły nam dotrzeć do miejsca, w którym jesteśmy teraz.

AUTOKRACJA 
Poznasz koncept kolorów osobowości (DISC lub, jeśli wolisz kolorowe określenia: żółty, czerwony, zielony, niebieski) i zrozumiesz, jak wpływają one na pracę oraz postrzeganie innych współpracowników. Zrozumiesz, dlaczego Twój szef podejmuje decyzje, nie licząc się z opiniami innych. Opowiemy Ci o pięciu przełomach w firmie, które doprowadziły do zmiany modelu z pomarańczowego na turkusowy.

KOLORY ORGANIZACJI 
Przedstawimy Ci klasyfikację różnych kultur organizacyjnych. Przeczytasz o doświadczeniach naszych pracowników w różnych firmach, z którymi być może się utożsamisz. Zrozumiesz, dlaczego w jednym miejscu pracy czujesz się lepiej niż w innym.

SYSTEM WARTOŚCI 
Poznając już kolory organizacji i proces przejścia do modelu turkusowego, zgłębisz motywacje i system wartości, który nam towarzyszy. Przekonasz się, że turkus jest możliwy tylko przy współpracy z ludźmi, którzy wyznają podobne wartości. W tym rozdziale poznasz swój "kolor", czyli zdefiniujesz miejsce, w którym chciałbyś być i pracować. Zrozumiesz, dlaczego wartości są tak kluczowe dla osiągnięcia satysfakcji z życia.

KRYZYS 
Każda rewolucja ma swoje ofiary. Zmiana modelu zarządzania była dla niektórych nie do zaakceptowania. Turusowe firmy, choć skupiają się na ludziach i współpracy, borykają się także z wyzwaniami, takimi jak trudność w utrzymaniu równowagi między autonomią pracowników a koordynacją działań czy brakiem klarownej struktury, która bywa niejednokrotnie źródłem nieporozumień. W tym rozdziale poznasz wszystkie niedoskonałości turkusowego modelu zarządzania.

WSKAZÓWKI 
  • Dlaczego zmieniamy pracę? 
  • Jak pracować efektywnie? 
  • Czy sprzedawca może pracować bez prowizji? 
  • Jak pracownicy mogą wpływać na procesy w organizacji? 
  • Czy Open Nexus się sprzeda?
Na te i inne pytania odpowiadamy w ostatnim rozdziale.
 
Przypisy:
[1] Strona naszych produktów: openNexus - Platforma zakupowa do przetargów
[2] Strona o naszych przemianach:  Strona Główna - Turkusowe Rewolucje
[3] Strona Fundacji Kreatywni dla przyszłości:  Strona główna - Kreatywni dla Przyszłości (kreatywnidlaprzyszlosci.pl)

Rafał Ohme — Soft AI, czyli czuła sztuczna inteligencja - część II; 27 kwietnia 2023

Czuła sztuczna inteligencja (soft AI) to nowe rozwiązanie technologiczne, którego celem jest zrozumienie emocji użytkownika i troskliwe opiekowanie się nim. Użytkownikiem może być zapracowany menadżer, zestresowany maturzysta, czy startujący w turnieju sportowiec. Osoby korzystające z mobilnych aplikacji wyposażonych w soft AI rozwiązują mini testy psychologiczne (mierzące np. dobrostan, wypalenie, otwartość na zmiany, wiara w siebie), które odkrywają jakie drzemią w nich talenty, a gdzie są pola do wzrostu. Uwaga, wszystkie testy w soft AI muszą być wyposażone w filtry korygujące poznawcze zniekształcenia (bias-proof filters), diagnozując tym samym realny, a nie wyidealizowany lub zdeprecjowany obraz siebie. Kiedy soft AI odkryje, że mamy do czynienia z jakimś wyzwaniem (np. niską odpornością na krytykę) aplikacja wysyła użytkownikowi spersonalizowaną podpowiedź co zrobić, aby to poprawić. Twórcami wskazówek są najlepsi w swojej klasie specjaliści HR, psychoterapeuci oraz psychologowie sportu. System śledzi postępy i uczy się, które wskazówki są skuteczne dla danego użytkownika, a które do niego nie pasują. Soft AI rozumie i troszczy się, przez co wesprze budowanie Opiekuńczej Korporacji. Ma sprawić, by inteligentne technologie mogły zapracować na zaufanie człowieka.

Prof. Rafał Ohme jest specjalistą z zakresu neuronauki na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz autorem wielu znakomitych książek, a w tym Emo Sapiens. Na naszym konwersatorium występował już 9 razy.

Obejrzyj nagranie video

Podkategorie