Na zamówienie firm szkoleniowych, a także na zamówienia firm, które chciałyby przeprowadzić szkolenie wewnętrzne, mogę poprowadzić jedno- lub kilkudniowe kursy z zakresu TQM. Rekomendowane przeze mnie programy w wersjach 40 h, 16 h i 8 h są opisane w załączniku Kursy A.Bliklego z zakresu TQM. Oczywiście możliwe są też inne kompozycje układane pod indywidualne oczekiwania klienta.
Większość firm ma dziś hierarchiczną strukturę armii — prezes, wiceprezesi, dyrektorzy, kierownicy,… Często kultura korporacyjna tych firm też jest armijna i to nie jak w dzisiejszych nowoczesnych armiach, ale jak w pruskiej armii XIX wieku. Generałowie wydają rozkazy, które pułkownicy przekazują kapitanom, kapitanowie, porucznikom … a kaprale pilnują ich wykonania. Potem w górę wędrują raporty. Czy tak jednak musi być?
Jak pokazują coraz liczniejsze doświadczenia firm, a także badania, firmy-armie zaczynają przegrywać z firmami organizowanymi na inne sposoby. Te inne sposoby, to np. zarządzanie procesowe (patrz też Współczesny procesowy model firmy), gdzie podstawowym elementem struktury firmy jest proces, a procesy powiązane są między sobą nie relacjami podległości, jak w strukturze hierarchicznej, ale relacjami wzajemnego wspomagania się i wymiany wiedzy (patrz też Społeczeństwo wiedzy). Za prawidłowe działanie i współdziałanie procesów są odpowiedzialni właściciele procesów, do których obowiązków należy też zarządzanie wiedzą traktowaną jako jeden z najważniejszych zasobów firmy.
Firma-armia zna jedno tylko narzędzie komunikacji, jakim jest kanał informacyjny typu nadawca-odbiorca, który służy przede wszystkim do wydawania poleceń i odbierania raportów. W firmie zarządzającej wiedzą rolę kanału przejmuje platforma informacyjna łącząca w sobie idee Wikipedii, portalu społecznościowego i blogu, a więc to wszystko, co składa się na ideę firmy 2.0. Platforma komunikacyjna służy nie tylko przekazywaniu informacji, ale przede wszystkim tworzeniu wiedzy organizacji.
Literaturę do wykładu stanowią rozdziały 17, 18 i 22 mojej książki „Doktryna jakości — rzecz o skutecznym zarządzaniu”, która jest udostępniona w domenie publicznej od roku 2007.
Forma szkolenia: wykład
Czas trwania: 4h
Udostępniane materiały:
Polecana literatura uzupełniająca:
Aby utrzymać reputację firmy przez tyle lat trzeba przede wszystkim utrzymać przez te lata firmę na rynku. Nie jest to zadanie proste zważywszy, że średni wiek życia firmy wynosi dziś około 30 lat. Co więc zrobić, aby utrzymać istnienie firmy tak długo? Oczywiście trzeba utrzymać jej reputację w oczach wszystkich interesariuszy: klientów, pracowników, dostawców i społeczeństwa. No i koło się zamyka. W wykładzie opowiadam, jak robiła to nasza firma. Szczególnie dużo uwagi poświęcam okresowi po roku 1996 charakteryzującemu się wdrażaniem zarządzania kompleksową jakością (TQM).
Rozwinięcie idei zarządzania kompleksową jakością w mojej książce "Doktryna jakości — rzecz o skutecznym zarządzaniu" udostępnionej w domenie publicznej od roku 2007.
Forma szkolenia: wykład
Czas trwania: 1h
Materiały:
Książka Moja książka "Doktryna jakości"
Prezentacja (pobierz prezentację)
Błękitny ocean-rynek to przeciwieństwo czerwonego oceanu-rynku, czerwonego od krwi, bo walczą na nim o życie firmy-rekiny. Błękitny ocean, to obszar, który właśnie odkryliśmy i na razie jesteśmy na nim sami. W tym obszarze nie mamy konkurencji, oferujemy produkt, którego wcześniej nie było, jesteśmy pionierami. Przykłady takich rynków, to Cirque du Soleil, w którym nie ma tresowanych zwierząt , ale za to są aktorzy lub sieć siłowni tylko dla kobiet.
Forma szkolenia: wykład
Czas trwania: 1h
Udostępniane materiały:
Większość sprzedawców mylnie zakłada, że stojący przed nimi klient, który przyszedł kupić jakąś rzecz, chce po prostu nabyć tę właśnie rzecz. W rzeczywistości klient przyszedł po korzyść, którą chce uzyskać kupując daną rzecz. Rolą sprzedawcy jest odkrycie jakiej korzyści poszukuje klient, gdyż jedynie wtedy będzie w stanie poprowadzić aktywnie proces sprzedaży.
Przyszedłem kiedyś do sklepu, by kupić do mojego roweru górskiego widelec z amortyzatorem. Sprzedawca zaproponował mi trzy widelce: sprężynowy za 500 zł, gazowy za 1.500 zł i olejowy za 3.000 zł. Na moje pytanie, który mi radzi, nie potrafił niczego sensownego powiedzieć. Jego odpowiedź brzmiała: to już Pan musi wiedzieć, co Pan chce. Oczywiście wyszedłem ze sklepu nie kupiwszy nic.
Profesjonalny sprzedawca, na którego trafiłem rok później, w pierwszej kolejności ustalił, jakiej korzyści oczekuję. I okazało się, że tą korzyścią jest komfort jazdy na rowerze w terenie lekko pagórkowatym po drogach o różnej nawierzchni. Dla osiągnięcia tego celu wystarczy widelec sprężynowy, ale przydałby się też amortyzator tylnego zawieszenia. W efekcie kupiłem nowy rower.
Szkolenie sprzedawców jest prowadzone metodą warsztatową (koło 5 godz. warsztatu przeplatanych 1 godz. wykładu). W trakcie warsztatu sprzedawcy odpowiadają na wiele pytań pozwalających na usystematyzowanie ich wiedzy o zachowaniach i potrzebach klientów, z którymi mają do czynienia. W wyniku powstaje podręcznik sprzedawcy dopasowany do potrzeb firmy, w której jest prowadzone szkolenie.
Warsztat jest w dużej mierze oparty na metodzie Briana Tracy, eksperta w zakresie szkolenia sprzedawców o międzynarodowej renomie. Książki tego autora są dostępne na polskim rynku.
Forma szkolenia: warsztat z elementami wykładu
Czas trwania: 6h
Materiały dostarczane słuchaczom:
Polecana literatura uzupełniająca:
Nazwa firmy: Andrzej Blikle Doradca
Nr telefonu: +48 607 456 918
e-adres: andrzej.blikle@moznainaczej.com.pl
NIP 525 12 84 084