STRATEGIE CENOWE
Istnieją trzy strategie kształtowania cen:
Najczęściej stosowaną, bo najprostszą, ale też i stanowczo najgorszą jest strategia pierwsza. Najlepszą, choć mało znaną i daleką od oczywistości jest strategia trzecia. I wcale nie polega ona na tym, by zmanipulować klienta dostarczając mu nieprawdziwych informacji, działając na podświadomość, czy też mówiąc półprawdę. Taka strategia jest nieuczciwa i nią w ogóle nie warto się zajmować.
Wykład poświęcę strategii trzeciej, a materiał do niego zaczerpnąłem z dwóch bestsellerów: Robert J. Dolan i Hermann Simon, Power Pricing — How Managing Price Transforms the Bottom Line, The Free Press, New York 1996 oraz Thomas T. Nagle i Reed K. Holden, The strategy and tactics of pricing — a guide to profitable decision making, Prentice Hall Marketing Series 2002
JAK POWSTAJĄ MARKI IKONY
Najlepiej chyba znanym przykładem marki-ikony jest legendarny motocykl Harley-Dawidson. Innymi, nawet bardziej znanymi, choć może już mniej legendarnymi, są np. Coca-Cola i Marlboro. Na wykładzie opowiem o tym jak powstają marki-ikony i co różni je od innych marek. Oprę się na dogłębnym badaniu tego zjawiska przedstawionym w książce Duglas B. Holt, How Brands Become Icons, Harvard Business School Press 2004
Nazwa firmy: Andrzej Blikle Doradca
Nr telefonu: +48 607 456 918
e-adres: andrzej.blikle@moznainaczej.com.pl
NIP 525 12 84 084